Duża, jednorazowa inwestycja na kilka lat czy stałe, miesięczne i niskie wydatki zależne od tego ile osób korzysta z systemu? Oparcie się na własnym zapleczu i personelu, czy przerzucenie całej odpowiedzialności za funkcjonowanie na operatora? Gdyby był to prosty wybór na zasadzie „A jest lepsze od B”, to mielibyśmy w ofercie tylko jedną centralę, a tak nie jest.
Są dobre powody by wybrać naszą centralę PBX, jak np. zachowanie pełnej kontroli nad wydajnością systemu, optymalizacja kosztów przez wykorzystanie infrastruktury i specjalistów, które firma i tak już ma (przeważnie ta mniejsza). Są też dobre powody by wybrać naszą wirtualną centralę telefoniczną, m. in. praktyczny brak bariery kosztowej na początku i utrzymanie stałego, przewidywalnego poziomu kosztów obsługi, a także przerzucenie maksymalnej odpowiedzialności za funkcjonowanie platformy na operatora (jeżeli firma nie ma własnych specjalistów – przeważnie ta mniejsza).
Można też spekulować, że wirtualna centrala to optymalne rozwiązanie dla małej firmy, a sprzętowa – dla dużej. Tak jest w wielu przypadkach, ale Call-eX Cloud – nasza centrala chmurowa – obsługuje naprawdę duże podmioty (tzn. zespoły call/contact center na sto lub więcej pracowników).
Ostatecznie, firma musi sama sobie odpowiedzieć, jaki system byłby lepszy w jej konkretnym przypadku. Nasi specjaliści mogą jedynie podpowiedzieć i przedstawić wszystkie ważne detale i aspekty ich działania.
Natomiast każdy może zacząć analizę swoich potrzeb i możliwości, zaczynając od naszej infografiki.