SIP trunk to usługa telekomunikacyjna wykorzystująca protokół SIP (Session Initiation Protocol). SIP Trunk to wirtualny kanał, który umożliwia realizację wszystkich połączeń telefonicznych za pośrednictwem łączy internetowych. Pozwala również na transmisję wideo (wideo-rozmowy i wideokonferencje). To właśnie dzięki temu protokołowi możliwe jest dzwonienie z internetu na zwykłe telefony stacjonarne, czy komórkowe.
SIP Trunk a telefonia VoIP
Rozwój rynku systemów VoIP (takich jak wirtualne centrale telefoniczne) sprawił, że potocznie częściej mówi się po prostu o wdrożeniu telefonii VoIP w firmie (nawet jeżeli za wiele wyżej wymienionych funkcji odpowiada usługa SIP Trunk). Możliwość dzwonienia z internetu (z dowolnego programu, telefonu VoIP, telefonu analogowego wpiętego do bramki VoIP lub aplikacji moblnej) na dowolny numer telefoniczny (nie tylko danej sieci VoIP, ale też komórkowe, stacjonarne, zagraniczne etc.) oraz rozmowy wideo są faktycznie standardem u każdego dobrego operatora oferującego telefonię i centrale VoIP.
Dlaczego warto wdrożyć usługę SIP Trunk?
Po pierwsze, ze względu na znacznie lepszą funkcjonalność niż tradycyjna telefonia analogowa (stacjonarna), ISDN (cyfrowa) czy nawet komórkowa. Do operatora telefonii internetowej można z powodzeniem przenieść wszystkie swoje numery stacjonarne. Funkcjonowanie telefonii VoIP / SIP Trunk jest niezależne od lokalizacji. Można korzystać z niej na aplikacjach, programach i telefonach biurkowych.
SIP Trunk / VoIP pozwala na znaczną redukcję ich kosztów telekomunikacyjnych. Dzięki wykorzystaniu SIP Trunk rozmowy wewnątrz sieci firmowej będą całkowicie darmowe.
SIP Trunk to przede wszystkim usługa dla firm, które posiadają, lub planują zakupić odpowiednią infrastrukturę telekomunikacyjną centralę telefoniczną VoIP. Usługi te mogą być także zintegrowane, np. Call-eX Cloud – hostowana centrala telefoniczna IP PBX dostarczana jest w pakiecie z usługą SIP Trunk.
SIP Trunk od Datera
Nasza usługa – SIP Trunk – jest przeznaczona dla firm, które posiadają centrale telefoniczne IP-PBX (np. Call-eX). Ze względu na niskie koszty połączeń, jest ona najczęściej stosowana tam, gdzie mamy do czynienia z połączeniami masowymi – w centrach kontaktowych, gdzie dziesiątki lub setki konsultantów wydzwania łącznie tysiące godzin każdego miesiąca.
Często też jest stosowana w biurach, obok telefonii GSM – szczególnie chętnie tam, gdzie pracownicy muszą często dzwonić za granicę, gdyż stawki na rozmowy międzynarodowe, jakie możemy zaoferować jako operator VoIP są bezkonkurencyjne.
Telefonia VoIP dla firm SIP Trunk
|
SIP Trunk od Datera + wirtualna centrala VoIP Call-eX Cloud
Telefonia SIP Trunk jest zintegrowana też z naszą wirtualną centralą Call-eX Cloud. Pomyśl o kompleksowym rozwiązaniu:
Wirtualna Centralka VoIP Call-eX Cloud
|