Odoo to platforma oprogramowania o otwartym kodzie (open source), której wiele modułów, funkcji i rozszerzeń jest darmowych. Czyni ją to popularną wśród firm, które stanowią istotną część naszych użytkowników. Aplikacje dostępne w ramach Odoo obejmują CRM, ERP, systemy księgowe, logistyczne, e-commerce, marketing automation i wiele innych.
Odoo to doskonały przykład integracji z wykorzystaniem protokołu WSS (Web Socket Secure). Jest to połączenie o funkcjonalności zbliżonej do zaawansowanej integracji z wykorzystaniem API, ale możliwe do samodzielnej realizacji przez firmę.
WSS: połącz sam CRM / ERP z systemem VoIP. »Bez wsparcia, bez zaplecza IT. Rozglądasz się za systemem VoIP i CRM? Wybierz takie, które wspierają WSS, a najważniejsza integracja dla działu obsługi lub sprzedaży nie będzie jakimkolwiek problemem. |
WSS: 100% funkcji…
Połączenie systemów Odoo i Datera umożliwia odbieranie i wybieranie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem wbudowanego w platformę webowego softphone-a. W praktyce gwarantuje to firmie realizację wszystkich najważniejszych zadań integracyjnych:
Realizowane zadanie: | WSS |
Odbieranie połączeń w systemie Połączenie przychodzące wywołuje wbudowany w Odoo softphone. |
|
Wybieranie połączeń w Odoo Połączenie wychodzące można nawiązać z poziomu profilu danego klienta lub z listy połączeń etc. Kliknięcie w kontakt wywoła softphone Odoo. |
|
Podgląd historii połączeń dla klienta | |
Zarządzanie statusami pracowników Zalogowanie się do klienta softphone Odoo powoduje zmianę w statusu użytkownika w centrali telefonicznej, co ma kluczowe znaczenie dla przydzielania pracownika np. do obsługi kolejki na firmowej infolinii. |
|
Analiza statystyczna i historia rozmów Przeglądaj statystyki, analizuj historię połączeń na poziomie pracownika jak i projektu lub firmy. |
Integracja oferuje wszystko, czego może oczekiwać firma pragnąca zaopatrzyć swoich sprzedawców lub pracowników obsługi w telefonię VoIP zintegrowaną z systemem obsługi klientów (lub faktycznie dowolnym innym). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby podobne możliwości nawiązywania kontaktów miał także dzwoniący do kontrahentów dział księgowości czy logistyczny.
Odoo to platforma oprogramowaniaJej siłą jest wewnętrzna integracja oferowanych na niej aplikacji. Zachęcamy jednak do sprawdzenia dokumentacji w przypadku aplikacji dostarczanych przez zewnętrznych dostawców (tzw. third-party apps). Przejdź do strony VoIP Odoo » |
…w 100% samodzielnie
Jednym z ważniejszych aspektów integracji tą metodą jest jej prostota. Połączenie systemów faktycznie ogranicza się do wprowadzenia danych kont SIP pracowników mających korzystać z Odoo do wbudowanego w platformę klienta softphone po jego wcześniejszej instalacji.
Po skonfigurowaniu użytkowników w systemie, można już przystąpić do pracy.
Integracja WSS jest aż tak prosta!Pamiętaj – nie tylko Odoo wspiera WSS. Zastanawiasz się jeszcze nad wyborem CRM dla swojego zespołu albo myślisz o zmianie? Poszukaj systemów wspierających tę technologię – muszą to robić zarówno centrala telefoniczna VoIP jak i drugi system (CRM lub dowolny inny). |
Naszym klientom oferujemy rozbudowany interfejs API SOAP wykorzystywany do dwustronnej komunikacji naszych central z dowolnym systemem informatycznym, jest też możliwe wykorzystanie styku CTI dla uzyskania podstawowych funkcjonalności. Niemniej, każda integracja z systemem spoza puli oficjalnie wspieranych przez Datera będzie oznaczać konieczność zaangażowania specjalisty IT.
Jeżeli wybierzemy system CRM / ERP obsługujący protokół WSS, to mamy pewność, że z integracją poradzimy sobie sami.