Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Jak Bot AI radzi sobie z realizacją ankiet? – Use Case

Boty głosowe wspierane przez najnowsze modele LLM cieszą się aktualnie dużą popularnością. Na rynku znaleźć można wiele rozwiązań opartych o tę właśnie technologię. W ostatnim czasie testowaliśmy różne usługi pod względem ich użyteczności dla firm z sektora MŚP.

Zobacz nasz wpis „Cała prawda o Botach AI w firmach MŚP”.

Jedną z interesujących możliwości jest zastosowanie Bota do realizacji powtarzalnych działań opartych na połączeniach wychodzących np. windykacja lub ankiety. W ramach testu zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie automatycznej ankiety głosowej dotyczącej zainteresowania usługami Bot-owymi.

Cele ankiety:

  1. Przetestowanie BOT-a w rzeczywistych warunkach biznesowych;
  2. Zbadanie poziomu zainteresowania technologią Bot-ową w sektorze MŚP;
  3. Przeprowadzenie benchmarku skuteczności działań automatycznych w porównaniu do tradycyjnych metod.

Informacje o ankiecie

W badaniu wzięło udział 2036 klientów biznesowych z segmentu MŚP. Zadaliśmy 5 pytań zamkniętych (tak/nie), w tym jedno warunkowe, które w przypadku odpowiedzi twierdzącej prowadziło do dodatkowego pytania otwartego i 1 pytanie otwarte z opcją swobodnej wypowiedzi. Robot wykonywał 50 połączeń jednocześnie.

Zachęta do udział w badaniu

Każda wypełniona w pełni ankieta oznaczała wpłatę na rzecz fundacji charytatywnej Pajacyk.

Przebieg kampanii

Realizacja badania przebiegała w kilku etapach:

  1. Kampania mailowa z ogólną informacją o ankiecie i jej celu;
  2. Wysyłka SMS-owa w dniu kampanii informująca o nadchodzącym połączeniu;
  3. Kampania głosowa zakładająca dwie próby połączenia z trzygodzinną przerwą między telefonami do tego samego odbiorcy;
  4. Analiza zebranych danych;
  5. Wpłata na rzecz fundacji charytatywnej i podziękowanie za udział.

Wyniki Badania

  • 1384 odebrane połączenia – odbieralność 68%
  • 61 ankiet wypełnionych w całości – skuteczność 4,4%
  • 126 ankiet wypełnionych częściowo

Kluczowe wnioski

  1. Wyzwania technologiczne – mimo wykorzystania modeli LLM do interpretacji odpowiedzi przygotowanie ankiety i dopracowanie reakcji Bota było bardzo czasochłonne.
  2. Potencjalne zastosowania – w przypadku powtarzalnych kampanii takich jak windykacja czy monitorowanie jakości obsługi klienta BOT głosowy AI może być dobrym rozwiązaniem.
  3. Skuteczność kampanii zrealizowanej przy wykorzystaniu Bota wyniosła 4,4%, co jest wynikiem gorszym od tradycyjnych metod realizowanych przez ludzi (5-9% skuteczności).
  4. Świadomość rozwiązań automatycznych wśród klientów z sektora MŚP jest bardzo niska, a sentyment delikatnie negatywny.

Podsumowanie

Wyniki badania pokazują, że boty głosowe AI mogą stanowić ciekawą alternatywę dla tradycyjnych metod kontaktu, ale nadal wymagają udoskonaleń w zakresie rozpoznawania kontekstu i naturalnej interakcji. Wdrożenie takich narzędzi może być szczególnie korzystne w powtarzalnych procesach, gdzie ich efektywność będzie rosła wraz z optymalizacją modeli AI.

Świadomość wśród klientów z sektora MŚP jest stosunkowo niska a sentyment względem automatycznych rozwiązań głosowych raczej delikatnie negatywny. Respondenci nie potrafili jednoznacznie wskazać obszaru, w którym mogliby zastosować BOT-a.

Czy warto inwestować w boty głosowe? Nasze badanie sugeruje, że ich skuteczność na razie nie dorównuje tradycyjnym metodom, ale odpowiednio dostosowane można efektywnie wdrożyć w konkretnych scenariuszach biznesowych.

Zamknij [X]